Klanttevredenheidsonderzoek 2024

geplaatst op 24 maart 2025

Het Oranje Kruis heeft zichzelf een mooie doelstelling gegeven: ervoor zorgen dat er in 2030 altijd iemand in de buurt is die eerste hulp kan, durft en gaat verlenen wanneer nodig. Om dat te bereiken, is onder andere goede samenwerking nodig. Daarom hebben we in 2024 een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren, als startpunt voor toekomstige ontwikkelingen.

Dit onderzoek in uitgevoerd onder verschillende groepen bestaande relaties:

  • EHBO’ers
  • Commerciële opleiders
  • EHBO-verenigingen en -bonden
  • Instructeurs / examinatoren
  • Bedrijven
  • Scholen

We zijn dankbaar voor de hoge mate van respons die we hebben mogen ontvangen. En met mooi resultaat: het gemiddelde rapportcijfer is een 7.7. Als goede eigenschappen kregen we onder andere terug: kwaliteit, betrouwbaarheid, nuttig en vriendelijk. En daar zijn we trots op!

Uiteraard zijn er ook altijd verbeterpunten te ontdekken. Uit het onderzoek kwamen de volgende punten naar voren: Het Oranje Kruis boekje, e-learning, instructeursexamen en de portal. Mooi om te zien dat ook wij deze onderwerpen al hoog op het lijstje hebben staan, en hier reeds aan wordt gewerkt. Medio 2025 verwachten we de eerste verbeterpunten zichtbaar te zien. In de toekomst blijven we polsen of we hiermee op de goede weg zijn.

Verslag onderzoek